Als producten kort tegen de uiterste verkoopdatum zijn, krijgen deze producten een speciale prijssticker. Dit is een oranje-geel gekleurde sticker met barcode, waarmee vaak een korting van 25-50% wordt verkregen.
Zoals bekend was het eergisteren Valentijnsdag. De supermarkten hadden groots uitgepakt met veel bloemen en zelfs een aparte tent op het parkeerterrein waar je ook bloemen kon kopen. Maar ja, door de recessie zit iedereen een beetje krapper bij kas, of denkt in de toekomst misschien krapper bij kas te zitten. Zo stond er gisteren een artikel in de Wall Street Journal dat het er 3,5% minder aan voedingsmiddelen is besteed. Als de kopers al gaan bezuinigen op het eten, dan staat een bosje bloemen zeker niet op het boodschappenlijstje. Vandaag waren alle bloemstukken dan ook voorzien van een manager's special sticker. Zoals Herman Finkers in een duet met Brigitte Kaandorp al eens zong: "Ja, luister Brigit, ik vind romantiek best, maar het moet wel betaalbaar blijven."
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment